Thursday, November 15, 2012

Jalan raya.

Hai!

Bila jam di pagi hari, aku akan ikut jalan lain yang mana akan jam jugak, tetapi tidak lah seteruk jam di Sunway Giza 30 minit pun tak tentu sampai ofis. Ada banyak alternatif sebenarnya. Kalau rajin explore jalan, retilah dikau. Kalau tak, ikut je la jalan biasa lalu tu sampai kesudah. Maka, sampai lah ofis 1 jam lambat. Jadi, perkara ini akan berlaku dalam 6 bulan sekali kot pada aku. Yeke? Bulan ni dah dua kali datang lambat. Tettttt. Kan best kalau ada GPS yang track tempat jam, dan bagitau "Jangan ikut jalan ni, ikut belah sana!". Sebenarnya kan, memang ada. Tapi, aku tak pasti sama ada kat Malaysia dah wujud atau tidak, atau aku yang tak tahu teknologi terkini di Android, iPhone, etc. Yelah, handphone iolls kan jahanam sudey. Heh.


Road not taken. Palm Spring, Sunway Damansara.


Eh tapi kan, nak bagitau lah sesuatu.

Faham tak, "Jalan aku bukan jalan kau??!!". Hah! Aku selalu sangat alami benda ni. Kereta dari ceruk mana entah, sesuka hati nak menonong jalan walaupun jalan tu jalan aku. Maksudnya, jalan aku lalu tu jalan besar, jalan orang lain lalu tu, jalan dr kawasan perumahan. Aku dengan chill nya bawak kereta, tiba kat simpang empat, tiba2 dari simpang kanan, ada kereta sesuka hati zassssss lalu depan aku. Wah, sebaik aku brek okay. Alih2 orang tu pun berhenti mengejut jugak. Pandang aku, angkat tangan. HOHHHH! Itu takpe lagi. Ada pulak yang siap drive, cakap kat telefon lagi, tanpa hiraukan aku yang terkebil2 tengok dia drive.. Wahwahwah. Lempang karang.

Kadang2 kita fikir, kita dah berhemah habis di atas jalan raya, tetapi ada segelintir manusia yang ambil mudah. Walaupunbegitu, kita ni pun bukan betul sangat. Kita tau salah kita pun, kita gi marah driver lain. Hahaha. Bajet hebat sangat le tuuu.

Sebelum tu. saya nak ucapkan Selamat menyambut tahun baru. Marilah kita penuhkan buku baru pada tahun ini dengan amalan yang baik, InsyaAllah....

Salam Maal Hijrah 1434.


Ok bai.




[++ So Good ++]

2 comments:

  1. suami aku suka guna Waze. donlot la kat ipon/ipad/android. mmg bgtw tmpt2 jem, eksiden, speedtrap sume. hoho. beli henpong baru lah mek!

    ReplyDelete
  2. amboi2.. aku suruh kau beli latop baru, kau suruh aku beli hp baru plak ekkkk... hehhe...

    nanti lah nanti.

    ReplyDelete