Tuesday, November 30, 2010

Sep sep sep, Tom tom tom



Inspirasi dari si kecil ni, Farihah. ;)


Air pasang malam surut pukul lima,
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga,
Pokok bunga melur tanam tepi kolam,
Itik bertelur, ayam menetas,
Cik Baba jatuh dalam parit,
Cik Aminah ketawa jerit-jerit,
Naik kereta api sampai Kuala Lumpur,
Nampak isteri comel tercenit bawah dapur.



Apa itu tercenit?
Ya la aku salah lirik kot masa kecik2 nyanyi lagu ni.
Kadang2 nyanyi ayam mengeram.
Tak tahu mana satu betul.

Lepas tu kenapa nak kena naik kereta api lepas Cik Minah tu ketawa?
Isteri sape bawah dapur lepas naik kereta api tu?

Ada lirik salah lagi sila bagitahu. Kalau tak dari tadika sampai sekarang aku tak tahu.

Saya konfius, sila tolong.



kata pendek: Suka lagu main sep sep tom tom masa budak-budak kan? Budak sekarang ado ke main? Nan ado.


[++ So Good ++]

5 comments:

  1. hehehe.btl kot lirik tu.aku lupe jgk. kecik smpi drjh2 maen bnda tu. bdk skang tgk xda pun main. ade 1 lg lagu yg

    pak mat jual topi,
    topi yg koyak....

    ReplyDelete
  2. main game je diorg.
    xda nyanyi lagu gitu da

    ReplyDelete
  3. ain;

    pak mat jual topi? hahahha.
    mcm pernh dgr je. =)

    dak2 skng xmain r lagu mcm tu beb.

    Daud;

    haha. org baya kita pon main game. cmne dak kecik tak terikot. haha

    ReplyDelete
  4. kalo versi aku,

    "dapat isteri cantik, terselit bawah dapur"

    hahah mcm2 versi adee

    ReplyDelete
  5. paani;

    ya laa... itu yg sebenarnya kan! hehe

    ReplyDelete