Saturday, April 17, 2010

Berkasih sayang.

Di suatu situasi berlaku di dalam perbualan jarak jauh;

Kawan: Khay, aku nak habes U dah. Bila aku nak ada pakwe ni?

Aku
: Tuhla, orang nak kat kau, jual mahal. Tunggu kerja nanti dapat lah!


** Perbualan yang lebih kurang macam ni ye**

Selingan gambar: Norebang (Karoke) whooot~ I Loikeee...

Oh adakah anda mengalami keadaan seperti ini? (Someone is, 'Kawan' aku tu la). hehe.

Pakwe/makwe boleh dicari kan? Tak kisahlah kao umur berapa pun, kenala mencari. Tak telaga cari perigi, perigi la gi cari telaga. Betul ke pribahasa ni?.

Orang ada kata, time kat Uni la nak cari pakwe/makwe. Betul ke? Mungkin time ni semua orang dah meningkat dewasa la kan. Maka, fikiran dah terbukak sikit. Dan haruslah mencari kekasih hati untuk isi hati yang kosong tu.. Cewah. Time kat Uni ni, kalau takda kekasih hati tu mmg pelik ke ha? Sebab ade member nye pakcik/makcik dorang sebok dok tanye apesal dah masuk Uni takde kekasih hati.. hoho.

Tak jumpe yang berkenan lah! Sampai bile entah aku pun tak tahu. Cari lah kalau nak merasa berkasih sayang. Takpun, berkasih sayang dengan diri sendri dulu. Kang suruh mak ayah kau cari bakal suami/isteri kao tu okai. Pastu bercinta lepas kahwin. Aww..;)

Maka, si 'Kawan' ku, jangan dok merisau ok. Hang muda lagi. 22 pun tak masuk lagi. Nanti, dah masuk alam pekerjaan, banyak lagi orang nak diusya. hahaha.. Kot2 bos kao ke kan. Tak kahwin lagi, kaya lak tu. Nak2 muda and hensem. Fuuh. Ngorat la bebeh! Peluang depan mata. Ok, propa je.

Akhir kata, tak semestinya time kat Uni boleh dapat kekasih hati pujaan korang tu okai. Kao belajarlah 800 sem pon, kalau takde jodoh kao, xde jugak. heheh.


Selingan gambar: Kami berseronokan. Yay!



kata pendek: Misi mencari kekasih bermula tak?


[++ So Good ++]

15 comments:

  1. hahahahaha. kenapa aku aku gelak beso bace entri ni sampai berair air mata.. gedegang! doakan cpt "KAWAN" ko tu dpt bf!!!

    ko citer pasal cinta, pastu selitkan gambar korang karoke. Motip???Ahaha.

    ReplyDelete
  2. erkkk. 800sem?? jgn lame sgt kot wei
    haha
    yeap, dat's rite
    jodoh sume Allah tentukan, xkesah pun cari kat mane, klu dh jodoh tu. Jodoh la..
    Terserempak kat stesen keretapi pstu bercinta pn boleh kan?
    Nothing is impossible
    wah!

    ReplyDelete
  3. setuju tu khay...bila zaman U..ramai dk tertya2 dah ada bf lom...huhhu...diorg ckp tmpt mencri jdoh..ngeh3~~~

    ReplyDelete
  4. ain;

    aku sentiase doakan 'KAWAN' aku tu dapat bf! hahahhahahahha...

    ak nk ltk gmbr jugak. xtau nk ltk gmbr ape. haha.

    riri;

    yerp. btol tu. ketapi celah mana pun buleh riri. ko bile lagi rinaaaaa?? hehe.

    ila;

    skang kt ceruk mana pun buleh cr pkwe kan. so, xkesa la kt U ke mana. hoho.

    ReplyDelete
  5. aku tunggu ko dlu..
    ko dh ade bru ak mencecet cari
    wakaka

    ReplyDelete
  6. rina;

    haha tnggu aku nnt ko yg x berpakwe tau!! =)

    ReplyDelete
  7. paani;

    Kao dah ada pakwe, leh je kawen. hahaha

    ReplyDelete
  8. aku doakan ko bahagia khay!
    tetiba:p

    ReplyDelete
  9. bile aku dah ade pakwe??? uwaaa terkejut nih hahaha

    ReplyDelete
  10. ejaa;

    hahaha. ak bahagia dah ni. ;)

    paani;

    haha perasan dol kao.. cepat la cri!

    ReplyDelete
  11. 800 semester?? itu mcm 60 tahun lebih je, masih hidup lagi ka?? haha

    ReplyDelete
  12. i like this post...lgpun,klu ade jdh..xkemana kn khay? By the way,nak ty gak nie..khay dh ade blom?? =)

    ReplyDelete
  13. memeng;

    haha memeng cr kan laaa.... ;)
    im single mingle lah mek!

    ReplyDelete