Saturday, February 6, 2010

Rumahtangga.

Drama filem Melayu kadang2 buat aku takot!
Eh, bukan sebab aku tengok cerita hantu melayu ke ape. BUKAN2.
Ni sebab cerita yang alkisahnya suami isteri mengalami masalah rumahtangga.

Kesian aku tengok si isteri. Susah payah betol jaga anak, hantar anak g skola, mop lantai, sapu smpah, cuci baju suami & anak2 (Xperlu cerita sume kot kan).
Yang si suami pulak seronok berfoya2 kat luar x ingt anak bini.
Pastu jumpe perempuan cun habis, nk poligami.
Pastu gaduh2 dengan isteri lama, tampar2.........anak nampak.......................
Itula kisah drama Melayu yang mana xsemuanya macam tu.

Kang aku kahwin, laki aku buat cmtu kat aku ke?
Takot betol.
Aku harap bakal laki aku tengok drama Melayu dl before kawen dgn aku.
Bukan nk suruh dia ikot perangai buruk suami dlm TV. Buat pedoman. heheh.



kata pendek: Esok ada kenduri. Kawan ak suruh dtg sbb dia masak banyak. Harus tak aku gagalkan sekejap diet plan? Adoi. hehe.




[++ So Good ++]

13 comments:

  1. ape salah nye nak melantak sket even dalam diet plan pun:D

    erk.
    kena pandai cari lelaki yang betol2 baik=(
    ai x jumpa lagi=(

    ReplyDelete
  2. oh. macam cekerama tadi jek kan yg anak dia cacat. Masyitah..

    standad citer melayu la tu..kalo ade laki camtu dah lama aku ceraikan.haha

    kenduri tu kira wajib kalo ade org jemput.=D

    ReplyDelete
  3. ejaa;

    kan2! ok, esk ak mkn ye. hahahha..
    tau xpe, kene cr laki yg btol2 baik. ko jmpe, passing kt ak satu. hehe.

    ain;

    aah ak tgk dr situ la td. tros bt blog. wah. ak pon sama. tabah btol masyitah tu.
    InsyaAllah, aku gi. hehe

    ReplyDelete
  4. kene lah pandai pilih suami. hakhak/ takot ye. moge suAMI aku dijauhkan dari perkara2 camtuh. ameennn. hehe

    makan je lah mekkk. tayah diett. sehari xrosak nye plan diet tuhh.. hohoho

    ReplyDelete
  5. mintak jauh la dapat lelaki mcm tu...uuhuuh....makan la ckit untk amik hati kawan ;-)

    ReplyDelete
  6. haha... typical malay story~
    hihiii

    ReplyDelete
  7. pegi kenduri minum jek kay
    jgn makan..

    ko carik laki jepang jek la kay
    carikkan untuk aku gak ekk
    :P

    ReplyDelete
  8. khay!! sile makan!! aku pon suke makan. hahaha.

    amboi mentang2 la noure baru mimpi ko ade pakwe, trus ko wat entry pasal suami ek. advance!! ahhaha

    ReplyDelete
  9. hehe..mesti tgk tv3 smlm kan?sakit ati doe tgk citer tu..huhu

    ReplyDelete
  10. nor;

    semalam ak makan cket je. tp full gila perot. blk je skipping. wowowo~~

    ila;

    aah, arap2 mintak dijauhkan. dpt lelaki yg bertanggungkawab. kan!

    faz_e;

    yerp, u r right!

    ReplyDelete
  11. ieka;

    uish, air manis, so kene makan jugak bg seimbang. hehehe. =D

    paani;

    aah, skang ni kene slalu la bt entry rumah tangga. smuga senang dpt cr laki. LOL.

    fatt;

    aah. sakit hati btollllllllllllll!

    ReplyDelete
  12. haaaa...addie tu laki yang baik.aku nak pass kat ko.
    ahahahhahaha

    ReplyDelete
  13. ejaa;

    xmau la weyh.
    budak mechy jgk ko nk bg ak.
    x bekembang lak nnt. LOL

    ReplyDelete