Sunday, June 26, 2011

Dah kalau salah nombor tu.....


Nak pergi rumah Ilya, tapi takde alamat dan nombor telefon.

Maka mesej Amal.

"Amal, nak nombor Ilya.Tq"

Beberapa minit kemudian aku dapat business card daripada Amal dan segera memesej Ilya yang menggunakan nombor Maxis.

"Salam Ilya, Khay ni. Esok makan2 pukul berapa?"

Tunggu lama tak reply pulak kawan aku ni. Sibuk kot.

Beberapa jam kemudian, bunyi mesej masuk daripada nombor Celcom tidak dikenali.

"Bro, esok ader ape? - Iylia"

Oh Ilya ada dua nobor agaknya. Eh, tapi sejak bila pulak Ilya panggil aku bro ni? Padahal dia lemah lembut. Takkan tiba2 ubah perangai? Aku ingat nama "Iylia" tu dia saje letak macam tu. Sebab bunyi Ilya dan Iylia macam sama, so mungkin aku salah taip nama dia kot. Think positive.

"Esok makan2 pukul berapa, kita tak tau alamat rumah. Ke mesej salah orang ek? Ni Ilya kan?

"Ha ah la. Awat?"

"Eh Ilya, ni Khay tau. Nak tau alamat rumah je nak pergi esok ni".

"Khay mana nie? haha. mkn2 ape? xtahu pulak aku".

Haa sudah. Aku nak reply apa ni. Beberapa ketika aku simpulkan yang aku dapat nombor telefon yang salah daripada Amal. Takleh blah Amal ni. haha.

"Eh salah nombor kot. Sorry la ek. Tp, wa bukan bro der. Wa perempuan der. Sorry".

Tiba-tiba DIA CALL AKU. Wakaka..

Aku pun angkat..

"Hello?".

"Hello, ni sape?".

"Eh sorry la ek, salah nombor la".

"Eh tapi ni Ilya tau".

"Tapi nak cari Ilya perempuan"..

"Ohh... Ilya yang dok Kajang tu ke?"

Eh, dan2 kau ada kawan nama Ilya dok Kaja
ng. Nama kau pon Ilya jugak tau. Keciknya dunia. =_='.

"Eh bukan2.. Bukan kat Kajang, kat tempat lain. Sorry2 salah nombor. Hehe."

"Ok, takpe".

Aku dah.. AMAL NI BAGI NOMBOR SALAH PULAK...


Haha.. Its okay Amal, wa tak kesah pon. Orang panggil wa bro pon wa tak heran.


Khay, Amal dan Rina. Ilya takde. Dia sibuk time ni. Hehe.



Selamat jugak aku sampai rumah Ilya tadi. =)



[++ So Good ++]

2 comments: