Sunday, January 10, 2010

Owning a blogshop.

Aku ni mungkin ada darah bisneswoman dalam diri. Darah tu kaler ape, aku kurang pasti. Dari dulu dengan kerja2 menjual - sejak zaman sekolah la maksud aku. Bukak gerai sana sini, tambah duit la konon.
Semakin meningkat muda remaja ni, hati membuak2 nak buka kedai jual2 ape2 jelah satu hari nnt. Dan sekarang aku tengah x tahu nak buat apa sebab kelas x ada, kawan2 semua kerja dan ada kelas lagi2 sem baru ni kan. Dan paling sedih aku melagho sorang2 kat rumah dgn nothing to do. How bosan.
Oh, klimaksnya, aku nak bukak blogshop. Tapi aku x tahu nak buat mcm mane. Eh, aku pernah cerita ke pasal ni? Macam pernah, tapi macam belom. Ok, cakap macam haram saje. Yela, tambah duit cket la. Pocket money xcukup la kalo duit PTPTN je kan. Haha. Tamak haloba. Aku berlambak baju bajan yg aku ingat nak jual. Quality terbaek, jangan risau. Aku xsuka songlap duit orang dengan kerja2 haram ok.
Nak jadi macam Tirah - own her blogshop by selling perfumes. Ok, ak promote lah. Macam susah pulak kan jadi blogshop owner ni. Banyak benda harus fikir. Dengan macam mana aku nak balut barang tu lah, bank in duit dlm bank lah, gi pos ofis nk pos barang lah, dan sebagainya macam menghantui fikiranku.
So anyone ada link or nak tolong aku, please2 I do need ur help. Lagi2 Tirah and those yang ada blogshop. hehe.
kata pendek: Still xkan jual beg2 aku. Ok, Ain? =D
[++ So Good ++]

10 comments:

  1. cik khay...

    cube tgk blog2 ni..
    dorg ade juai secara bundle..
    munkin utk jd supplier ko

    shawlsayucinta.blogspot.com

    aku pn minat gak
    ley jadi rakan kongsi x??
    heheh

    ReplyDelete
  2. kalo ko jual baju2 ko, aku ni menjamu mate aje la yek.. haih. kate ske shopping on9. usha dorang la..nak duet takan nak goyang kaki mcm buat MLM tu.


    T__T name ku dikaitkan lagi ngan beg kp..haha

    ReplyDelete
  3. waa best la ade minat nk business ni..

    kalau jual baju je kan, leh je la masukkan dalam pos express/laju punye smpul tu je..bju x la berat sgt kan?? erk.

    hehe aku bukan bukak blogshop ni pun..rasenye laa....

    ReplyDelete
  4. ieka: yang baju ade? ak xminat sgt r selendang2 sebenarnye. adeh demand lak ak ni kan. ha, tp boleh la kalo ak fikir2kan lagi ye x. hehe.

    ain: haha. aku bukan ape, nk buat tu susah. kene tnye pakar. hehe. aah, ko org ptg yg dikaitkan dgn beg2 ak.

    cikepal: begs are my kesayangan. hehe. =)

    ejaa: aah, sonang tu sonang. tp disebaliknye, byk kene pk. ye x??

    ReplyDelete
  5. hoi. ko kan busy. tayah lah. gi soping je sudah. hhehe

    ReplyDelete
  6. paani: oi2, sushi pulakkk.. xmao2.. hehe.

    nora: amboi hang. g shopping je ekk. duit nk kasik kt aku cket x?

    ReplyDelete
  7. aku rs baik ko ushar flarebiz nye web..dorg ada jual panduan setup blogshop..siap shopping cart lg..haha..terbaik beb..ilmu gne smpi ble2..

    tp kan,pe je ko nak jual?haha..camnilah,ko beli benda2dr jepun t,bwk balik cn,jual..rare beb.haha..kain kimono ke,cotton jepun ke..

    ReplyDelete
  8. faiz: haa. nnt ak usha. thnks 4 d info ya. =D

    ak pon ase nk beli brg dr jepun byk2. then jual kt cni. wahh. kimono mahal kot. ak nk cr yg menarik2 tok dijual. =)

    ReplyDelete