Monday, August 31, 2015

Overland Thailand: Hatyai - Tune Hotel Hatyai, Sulaiman Restaurant & Back to KL!

Assalamualaikum!

Previous post:-

Overland Thailand: Kereta Sewa Buat Hal & Koh Samui ke Hatyai

1 September 2015

Hello Hatyai!

Kitorang cakap kat driver minivan tu nak berhenti kat Tune Hotel. Tapi driver tu pergi turun kat King Hotel. Like hellooooooo!!! Hadui pakcik ni haaaaaa. Dahla air mineral dengan kasut aku hilang dalam minivan tu. Sampai hotel baru perasan kot... Sedih betul. Ni la akibatnye kalau letak barang kat side pocket bag. Grrr..
Ok kita cerita pasal Tune Hotel Hatyai pulak. Amik bilik RM 90 queen bed saje. Semalam aje kan.. Boleh la tuuu dari takde tempat tidoq.. Agak spacious. Ada TV, aircond, towel. Cukup dah. Lepas rehat sekejap, mandi, lepas Maghrib kita food hunting.

Sebelum tu kita selfie kat depan lif! Hahaha..

Ingat nak makan area hotel ajeee... Jalan sebelah kanan hotel, ada satu kedai makan muslim. Sulaiman Muslim Food namanya. Takde pelanggan lain kat kedai tu... Tapi okay laa makanannya. Sedap jugakk. Total 640 Baht.

Website tu tak bulih buka punn..

Food menu

Drinks

Interior

Asam Boi

Sambal bealacan & Tomyam

Butter prawn

Kerabu Suun.. Nyumss nyer
Dah makan tu, gerak ke Lee Gardens Plaza tengok ape ade. Tanya je kat orang kedai tu hala mana. Jalan punya jalan, disebabkan kasut aku hilang entah kemana, aku beli jelly shoes 200 Baht. Pusing-pusing je area situ, banyak kedai atau food stall halal depan Lee Gardens Plaza ni tau. Singgah satu kedai ni, siap ada orang ingat aku tukang jual. Choi sangat. Pastu cakap Thai dengan aku pulak kan. Memang ada muka Thai agaknya diriku niiii. Hahah..
Tak kemana pun malam tu.. Balik ke Tune Hotel sambil cari tempat massage.. Jumpa satu ni.. Kat Lanna Spa & Massage kot. 200 Baht je 1 hour. Murah. Best la jugak. Tapi kat Krabi best lagi dia yoga-kan aku. Hehehe..
Setel itu, balik bilik... Tidur.
2 September 2014
Esoknyee...
Bangun pagi marilah kita mandi dan bersiap dan kemas barang. Harini nak balik KL dahhh... Ada orang tu tak sabar bila nak habis entry Thailand. Hahahaha.
Pukul 9 pagi kami keluar makan. Sebelum tu, beli tiket teksi ke Hatyai Airport. Ye kami balik naik flight tak balik naik keretapi. Tiket teksi beli kat Tune Hotel je. Sebuah teksi 300 Baht. Kalau naik bas kat terminal bas, 100 Baht sorang. Okla tu kan. Lagi murahhh..
Misi breakfast hunting. Memang kat Hatyai ni tak study sangat punn... Mana Nampak, redahhh.. Kitorang jalan belah kiri hotel.. Ada la situ kedai makan. Gambar tak amik. Lapar sangat.... Tapi macam food court kedai tu. Ade banyak jual makanan. Kitorang makan nasi kerabu, roti canai dengan bihun sup. Ak minum teh tarik, total 90 Baht sorang. Standard harga kat KL jer. Huhu.

Roti Canai!

Bihun Sup!

Nasi Kerabu. Tu harga 60 Baht sepinggan
Jalan kaki balik semula bilik. Amik beg dan check-out. Dalam 9.45 pagi terus naik teksi gi airport. Perjalanan amik masa dalam 20 minit.. Airport kecik jeeee... Ramai orang nak gi haji masa ni. Dengan aku-aku pun orang ingat nak gi haji. Padehal pakai baju pun tak seberapa. Huuu.

Haaa ramai tau!

So check-in semua ok. Lepak kat gate menunggu tu sampai jam 12 tengah hari. Sempat beli keropok sedap dengan air masak. 100 Baht. Mahal bebeno. Airport katakau.
Arrive in KLIA2 at 2.30pm!
Maka tamatlah riwayat kisah Overland Thailand aku dan kawan-kawan.
Apa2 boleh komen kat bawah ye.
Lokasi baruuuuu? Tunggu aku balik bercuti. Ni semua scheduled post. Hahaha.