Wednesday, February 18, 2009

Donate Your Bloody Blood!!! [**Updated**]

Persatuan Siswa Siswi Kejuruteraan Mekanikal, Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus Shah Alam akan menganjurkan Karnival Kejuruteraan Mekanikal (MEC) 2009 selama empat hari bermula 19 Februari ini.

Paling menarik, bengkel automotif di mana penyertaan peserta dikhususkan kepada golongan wanita dan mereka akan diajar mengenai komponen kereta selain ilmu asas membaiki kenderaan seperti menukar tayar.

Untuk kategori kebajikan pula, kita ada kempen derma darah, tayangan amal dan kunjungan rumah amal ke fakulti selain aktiviti sukaneka dan kuiz umum yang akan dibuka kepada para pengunjung.

Pada hari kedua pula, akan diadakan kempen derma darah, kempen hijau, bengkel automotif, kuiz terbuka, forum berkaitan tenaga alternatif dan tayangan amal di bangunan sama.

Manakala hari ketiga melibatkan lawatan sekolah dan rumah amal ke fakulti, seminar angkasa lepas, pertandingan multimedia, tayangan amal di bangunan kejuruteraan sementara pertandingan 'menara terapung' di Pusat Sukan, Explorace di sekitar UiTM dan pertandingan futsal di padang Futsal Perindu.

Pada hari terakhir pula, akan diadakan autoshow dan autosaloon, drift, cabaran BMX dan majlis penutup di padang kawad UiTM.
****************************************************************************
Hye sume!
Fakulti Kejuruteraan Mekanikal UiTM menganjurkan Karnival MEC '09 pada minggu ini. (Oh, padehal ak xingat tarikh die). Disebabkan ak jd AJK Derma Darah, so korang yang bace blog ak nie, dtgla derma darah ye kat Foyer Kejuruteraan Mekanikal (S&T) UiTM pada 19 & 20hb Feb 2009..
Marilah menderma darah dan darah tersebut akan diberikan kepada sape2 yg memerlukan.
heee~ takot sangat.
Datang tau!
=D
p/s : Tajuk post ini mcm menakutkan org ramai tok menderma ke? haha =)
[++ So Good ++]

7 comments:

  1. tajuk ko mmg sgt menakutkn! haha. lepas derma drh. nafsu mkn meningkat taw~ aku suke!

    ReplyDelete
  2. khay...ak nk derma..tp takot jarum la..haha..gpon berat xckup..heeee

    ReplyDelete
  3. nak derma darah kena ade syarat2 kan..

    dan semestinya, saya x dapat nak derma sbb kekurangan berat..sedesss..

    haih ajk.. xderma skali ke??=D

    ReplyDelete
  4. karl: ha, ak nk drma ek.. tgklah rakan. sebok manjang benanye. bukan alsn tau! =D

    paani: amboi hang, cpat aje kalo bab2 itu. huhu.

    tirah: takot jarum ea.. xpe, ak ade, kmpem ko x takot jarum dh. haha. erm, x ckp brt ek. ak agak jugak la. 45kg, xckp ka?

    ain: ain x sesuai la. brt x ckp agknye. hehe. ak xnk drma lah. xjd.

    ReplyDelete
  5. da lame tak pegi karnival mekanikal ni. dlu time ada kempen derma darah, nurse selalu dok panggil ajak derma darah time nak pegi ptar. biasenye alasan yg diberi ialah "saya tak cukup darah la ,kak".

    ReplyDelete
  6. tajul: hoho. alasan itu byk juge digunekan oleh kwn2.. =D hah, len kali ade karnival mechy, dtg ye! =)

    ReplyDelete